ΕΙΚΟΝΑ ΠΑΡΟΥ

ΕΙΚΟΝΑ ΠΑΡΟΥ

Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015

Πόσο κοστίζει τελικά η αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας και η ατομική αξιολόγηση; Τι είναι τα σχέδια δράσης και γιατί είμαστε αντίθετοι σε αυτά.


     Επειδή αρκετοί συνάδελφοι δεν έχουν κατανοήσει πλήρως τη σύνδεση των «σχεδίων δράσης» με τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας κι επομένως τη σύνδεσή τους με την κατηγοριοποίηση των σχολείων αλλά και με την ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών…..
   Επειδή αρκετοί συνάδελφοι θεωρούν ακόμη «αναίμακτες» τις διαδικασίες αυτές….
   Επειδή διαπιστώνουμε ότι συχνά δεν υπάρχει ενημέρωση στους συλλόγους διδασκόντων…..
   Επειδή, επειδή, επειδή….. θεωρούμε σημαντικό να σας ενημερώσουμε για τα παρακάτω:

      Τα σχέδια δράσης εντάσσονται πλήρως στην εφαρμογή της πράξης «Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου - Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης» To πιλοτικό πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» (2007-2013) Παραθέτουμε απόσπασμα από την  Πράξη : «Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου - Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης» (MIS : 295381) («Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3 – Οριζόντια Πράξη») «Τα Σχέδια Δράσης αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας της «Αυτοαξιολόγησης»……. Κατ΄ αυτόν τον τρόπο συνιστούν έναν από τους βασικούς δείκτες της ΑΕΕ και τα αποτελέσματά τους ένα από τα βασικά κριτήρια αποτίμησης των επιτευγμάτων του σχολείου.»
    Πιο κάτω στην ίδια Πράξη (σελ 11) αναφέρονται κάποια παραδείγματα σχεδίων δράσης, τα οποία, όπως θα διαπιστώσετε, είναι λίγο πολύ αυτά που προτείνονται τελευταία στους συλλόγους. Παραθέτουμε από σελ 11:
Ανάπτυξη Σχολικής Ιστοσελίδας,   Αναβάθμιση των Χώρων του Σχολείου: Αλλάζοντας τους Χώρους, Αλλάζοντας τη Μάθηση,  Αναδιαμόρφωση του Εσωτερικού Κανονισμού του Σχολείου, Ενίσχυση της Λειτουργίας των Μαθητικών Κοινοτήτων και των Μαθητικών Ομίλων, Βελτίωση των Σχέσεων μεταξύ των Μαθητών, Συμμετοχή των Γονέων στη Σχολική Ζωή,  Ανάπτυξη Συνεργατικών Πρακτικών Διδασκαλίας, Εκπαιδευτικά Προγράμματα – Καινοτόμες δράσεις , Ενδοσχολική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών με την Aξιοποίηση των ΤΠΕ, Παρακολούθηση της Φοίτησης και της Σχολικής Διαρροής, Ενίσχυση της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης,Η Ομαλή Μετάβαση των Νηπίων στο Δημοτικό σχολείο.

      Επομένως η δημιουργία για παράδειγμα της ιστοσελίδας του σχολείου δεν είναι απλώς  μια διαδικασία τύπου « έλα μωρέ και τι έγινε..» αλλά βασική παράμετρος της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας με όλα όσα θα ακολουθήσουν για τη δημόσια εκπαίδευση. Τα σχέδια δράσης ( αφού εντάσσονται στη διαδικασία αυτοαξιολόγησης) εξυπηρετούν με τη σειρά τους την άλλη πλευρά της αυτοαξιολόγησης.

  Δείτε παρακάτω στοιχεία που αναδεικνύουν την άλλη πλευρά της αυτοαξιολόγησης.

          Με μια απλή επίσκεψη στην ιστοσελίδα του προγράμματος ΕΣΠΑ  www.espa.gr αλλά και στο χώρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) στη Διαύγεια  http://et.diavgeia.gov.gr/f/iep/ μπορεί κανείς, με μια πρόχειρη ματιά, να διαπιστώσει τον χορό των εκατομμυρίων ευρώ που έχει στηθεί γύρω από  την αυτοαξιολόγηση - αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
            Είναι λυπηρό να διαπιστώνει κανείς πως  το  Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) της χώρας μαςαντί να ανοίγει νέους ορίζοντες στην εκπαίδευση στηρίζοντας τον μαχόμενο εκπαιδευτικό της τάξης  και να παράγει επιστημονικό έργο,  εξαντλεί σχεδόν όλη του τη δράση στη διαχείριση των κονδυλίων ΕΣΠΑ. Η επιμονή  του ΙΕΠ να συγκροτηθούν πάση θυσία οι "ομάδες εργασίας' στις σχολικές μονάδες και να κατατεθούν τα σχέδια δράσης , δίνοντας αγώνα για να υποτάξει τους  διευθυντές των σχολικών μονάδων και να κάμψει την αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος, είναι τουλάχιστον απογοητευτική.
                       Είναι απαράδεκτο τη στιγμή που οι συνάδελφοι έχουν εξαθλιωθεί οικονομικά, δε γίνονται διορισμοί , αποσπάσεις και μεταθέσεις,  οι "αξιολογητές" τους να αμείβονται με προκλητικούς μισθούς.
·         Ο  Πρόεδρος της «Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»  αμείβεται με 62.400 ευρώ το χρόνο, δηλαδή, με 5.200 ευρώ τον μήνα
·         Ο Διευθυντής  της Αρχής με 37.900 ευρώ τον χρόνο, δηλαδή με 3.158 ευρώ τον μήνα.
·         Για τους 25 επιστημονικούς συνεργάτες προβλέπονται κονδύλια αμοιβής 830.000 ευρώ, δηλαδή, περίπου 2.766 ευρώ τον μήνα για κάθε έναν από αυτούς.
·         Επίσης προβλέπεται το  ποσό των  21.600 € για  αποζημιώσεις των μελών του συμβουλίου για τη συμμετοχή στις συνεδριάσεις.
·         Ακόμη προβλέπεται  επιπλέον δαπάνη για  έξοδα φιλοξενίας!!!!, πρόσκληση καθηγητών Α.Ε.Ι. και επιστημόνων ημεδαπής και αλλοδαπής.
·         Τέλος, 10.000 € σαν επίδομα  θέσης ευθύνης στον προϊστάμενο διεύθυνσης και 11.400 των προϊσταμένων των δύο τμημάτων που τη συγκροτούν , σύνολο 21.400 €.  
Σχετικά :
Α.  Προκαταρκτικές Ενέργειες για την Εφαρμογή Συστήματος Αξιολόγησης
( Πηγή : http://www.espa.gr )
Προϋπολογισμός: € 1.490.000
                Η Πράξη έχει σκοπό να επιμορφωθούν τα στελέχη της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εφαρμογή του νέου συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, το οποίο εισάγεται με το Νόμο 4142 (ΦΕΚ 83 / τεύχος Α / 09-04-2013) «Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση». Παράλληλα, στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης για την εφαρμογή του Συστήματος Αξιολόγησης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα γίνουν οι απαραίτητες προκαταρκτικές ενέργειες, έτσι ώστε: - Να αποτυπωθούν και να περιγραφούν οι απαραίτητες διαδικασίες για την αξιολόγηση και να αναπτυχθεί υποστηρικτικό υλικό. - Να υποστηριχθεί η απρόσκοπτη και αποτελεσματική λειτουργία της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.).
-Περιοχή εφαρμογής: Όλη η Ελλάδα
-Κατηγορία δικαιούχων:  Νομικά πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ)
-Σε ποιους απευθύνεται: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)
-Τι χρηματοδοτείται:
Ενδεικτικές δράσεις που χρηματοδοτούνται:
·         Οργάνωση
·         Διοίκηση και Συντονισμός της Πράξης, Επιστημονική Υποστήριξη
·         Επιμόρφωση Στελεχών της Εκπαίδευσης για την Εφαρμογή του Συστήματος Αξιολόγησης
·         Μελέτη Εφαρμογής Συστήματος Αξιολόγησης
·         Αξιολόγηση της Πράξης
·         Δράσεις Δημοσιότητας
Προϋπολογισμός: € 1.490.000


Β.  Στο διαδικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) μπορεί να δει κανείς δεκάδες προϋπολογισμούς - προκηρύξεις - διαγωνισμούς που αφορούν την αυτοαξιολόγηση - αυτοαξιολόγηση και τη διάθεση - κατανομή  των συγκεκριμένων κονδυλίων. Φαίνεται πως στη Ελλάδα ο ρόλος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής είναι καθαρά και μόνο διαχειριστικός. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε :

    
ΕΡΓΟ
ΠΟΣΟ
ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ.
- ΑΔΑ
1.Ο προϋπολογισμός του Υποέργου 1 για την Οριζόντια Πράξη με τίτλο: «Επιστημονική υποστήριξη, Διοίκηση, Οργάνωση και Συντονισμός» της Πράξης: «Προκαταρκτικές ενέργειες για την εφαρμογή συστήματος αξιολόγησης» στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3, - Οριζόντια Πράξη»
300.247,20 €.
(ΑΔΑ: ΒΙΕΒΟΞΛΔ-ΩΜΝ -11/02/2014 Αριθ. Πρωτ. 1130)
2.Ο προϋπολογισμός του Υποέργου 2 για την Οριζόντια Πράξη με τίτλο: «Επιστημονική υποστήριξη, Διοίκηση, Οργάνωση και Συντονισμός» της Πράξης: «Προκαταρκτικές ενέργειες για την εφαρμογή συστήματος αξιολόγησης» στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3 - Οριζόντια Πράξη»
243.060 €.
(11/02/2014 - Αριθ. Πρωτ. 1168 ΑΔΑ: ΒΙΕΒΟΞΛΔ-7ΨΕ)
3. Ο προϋπολογισμός του Υποέργου 4 για την Οριζόντια Πράξη με τίτλο: «Επιστημονική υποστήριξη, Διοίκηση, Οργάνωση και Συντονισμός» της Πράξης: «Προκαταρκτικές ενέργειες για την εφαρμογή συστήματος αξιολόγησης» στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3 - Οριζόντια Πράξη»
537.000 €.
(11/02/2014 Αριθ. Πρωτ. 1301- ΑΔΑ: ΒΙΕΒΟΞΛΔ-Ε2Μ)
4. Προκαταρκτικές ενέργειες για την εφαρμογή συστήματος αξιολόγησης στο πλαίσιο του Υποέργου 5 «Μελέτη   Εφαρμογής  Συστήματος  Αξιολόγησης» των Αξόνων προτεραιότητας  1, 2 και 3 - ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΠΡΑΞΗ
162.360,00 €
(ΑΔΑ:ΒΙΕΟΟΞΛΔ-ΠΦΩ )
Παροχή υπηρεσιών που σχετίζονται με τη διαμονή και την ημιδιατροφή των στελεχών εκπαίδευσης καθώς και των επιμορφωτών αυτών, που θα μετακινηθούν στην Αθήνα στο πλαίσιο του Α΄ Κύκλου της επιμόρφωσης για την εφαρμογή συστήματος αξιολόγησης στην εκπαίδευση.
115.000,00 €
ΑΔΑ: ΒΙΡ2ΟΞΛΔ-ΧΓΩ  05 .02 . 2014 Αρ. Πρωτ.: 868
Η συνολική δαπάνη για την Παροχή Υπηρεσιών  Τυπογραφικής & Ηλεκτρονικής Αναπαραγωγής Υλικού
23.985,00 €

Προμήθεια Γραφικής Ύλης & Αναλωσίμων Ειδών Ηλεκτρονικού
17.000,00 €

Πρόσκληση υποβολής προσφοράς για την ανάθεση Παροχής Υπηρεσιών Εστίασης (με την λήψη τριών προσφορών) στο πλαίσιο του Υποέργου 2 «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΜΡΟΓΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ – Α΄ ΚΥΚΛΟΣ», ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ «ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ»
10.760,00 €


2. Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας – 
Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης 
( Πηγή : http://www.espa.gr )
Προϋπολ     προυπολογισμός: € 7.200.000
Αποτίμηση της προόδου μέσω της εφαρμογής συστημάτων διασφάλισης ποιότητας-αξιολόγησης των συντελεστών του εκπαιδευτικού συστήματος.
Περιοχή εφαρμογής: Όλη η Ελλάδα
Κατηγορία δικαιούχων: Υπουργεία – ΝΠΔΔ
Σε ποιους απευθύνεται : Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας
Τι χρηματοδοτείται:  Στα πλαίσια της παρούσας πρόσκλησης ενδεικτικές επιλέξιμες δαπάνες θεωρούνται οι ακόλουθες:
·         Αμοιβές μελών των επιμορφωτών
·         Έξοδα μετακίνησης και οδοιπορικά επιμορφωτών και επιμορφούμενων,
·         Κόστος ξενοδοχείων και εξοπλισμού,
·         Κόστος διαμονής διατροφής,
·         Αναλώσιμα, εκτυπώσεις και οποιαδήποτε μορφής τεκμηριωμένη δαπάνη απαιτείται για την υλοποίηση της δράσης
·         Αμοιβές ανά ανθρωπομήνα των Σχολικών Συμβούλων και των Διευθυντών των σχολικών μονάδων
(Προϋπολογισμός: € 7.200.000)

Ας τα έχουμε στο μυαλό μας όλα τα παραπάνω όταν συμμετέχουμε στις ομάδες εργασίας.


ΕΛΜΕ ΠΑΡΟΥ-ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου