ΕΙΚΟΝΑ ΠΑΡΟΥ

ΕΙΚΟΝΑ ΠΑΡΟΥ

Κινητοποιήσεις Μάρτιος 2014



       Με  νέα εγκύκλιο ( 44375/Γ1/24-3-2014) το Υπουργείο προσπαθεί να αναγκάσει την εκπαιδευτική κοινότητα να αποδεχτεί την εφαρμογή της διαδικασίας της Αυτό-αξιολόγησης.
      Η εγκύκλιος δέχεται ήδη κριτική αμφισβήτησης με βάση τη νομική επιχειρηματολογία ( επισυνάπτουμε τη νέα γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της ΔΟΕ ).
      Ωστόσο,  πέρα από τη νομική πλευρά του ζητήματος,  γίνεται σαφές ότι το Υπουργείο μπροστά στην αντίσταση των εκπαιδευτικών, που εκφράστηκε πανελλαδικά  με τον πιο δυναμικό και ξεκάθαρο τρόπο στα πρακτικά των συλλόγων διδασκόντων, επιστρατεύει οποιοδήποτε μέσο μπορεί, προκειμένου να επιβάλλει τη διαδικασία της Αυτό-αξιολόγησης  με στόχο φυσικά την υλοποίηση της Αξιολόγησης στο σύνολό της (ας μην ξεχνάμε ότι η ολοκλήρωση της Αυτό-αξιολόγησης είναι προαπαιτούμενο για την Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού).
    Η τακτική αυτή από την πλευρά του Υπουργείου αποδεικνύει το αδιέξοδο στο οποίο βρέθηκε αφού θεώρησε δεδομένο ότι μπορεί χωρίς τη συναίνεση των εκπαιδευτικών να εφαρμόσει την αντιδραστική μεταρρύθμιση που έχει σχεδιάσει.
      Μέχρι σήμερα η Αυτό-αξιολόγηση έχει ακυρωθεί στην πράξη κι αυτό το γεγονός επιβεβαιώνει τη δυναμικότητα που έχει ο συλλογικός αγώνας του κλάδου ενάντια στις προθέσεις του Υπουργείου να διαλύσει τη Δημόσια Εκπαίδευση και να καταστρατηγήσει τα εργασιακά μας δικαιώματα.
ΕΛΜΕ ΠΑΡΟΥ-ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ


 






ΕΠΑΛ Πάρου, Παροικιά                                                                          Α.Π.
Email: elmeparounews@gmail.com                                                    Πάρος, 17/3/2014

Για την «Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου» - ακόμη μία φορά

Μετά το έγγραφο που εξέδωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου (29–01–2014), ένα νέο έγγραφο του κ. Κεδίκογλου αναφορικά με την εφαρμογή της Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου εγκαινίασε νέο γύρο πιέσεων για το σχηματισμό των περιβόητων «Ομάδων Εργασίας».
Και στο δεύτερο αυτό έγγραφο δεν γίνεται καμία αναφορά περί υποχρεωτικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών στις ομάδες. Έτσι, επιβεβαιώνεται ακόμη μία φορά η θέση της ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ ότι, με βάση το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης είναι απολύτως ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ.
Για να γίνουμε απολύτως σαφείς γύρω από το ζήτημα αυτό, το νομικό πλαίσιο ορίζει μεν ότι η πραγματοποίηση της Αυτοαξιολόγησης Σχολικής Μονάδας είναι υποχρεωτική (χωρίς να λέει για ποιον), όμως ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ. Με βάση λοιπόν τα μέχρι τώρα δεδομένα, εάν ο διευθυντής επιχειρήσει να μας εντάξει σε ομάδα εργασίας χωρίς τη θέλησή μας, παρανομεί.
Πιο συγκεκριμένα, στις πιέσεις των διευθυντών απαντάμε ότι εάν επιχειρήσουν να μας εντάξουν σε ομάδα εργασίας χωρίς τη θέλησή μας απαιτούμε:
1) να γραφεί στο πρακτικό η ένταξη μας καθώς και ότι αυτή μάς επιβλήθηκε από το διευθυντή χωρίς την εθελοντική προσφορά μας να συμμετάσχουμε στις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης. ΔΕΝ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ. 
2) να μάς υποδειχθεί και να καταγραφεί στο πρακτικό το απόσπασμα νόμου ή υπουργικής απόφασης στο οποίο βασίζεται αυτή η υποχρεωτική ανάθεση
3) να μάς δοθεί επικυρωμένη φωτοτυπία της σχετικής σελίδας του πρακτικού.
Εάν υπάρξει διευθυντής/ντρια που, μετά από αυτή την προειδοποίηση, προχωρήσει σε αυθαίρετο σχηματισμό ομάδων ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΕΛΜΕ ώστε να απευθυνθεί στην ΟΛΜΕ και στις προϊστάμενες αρχές (ΔΔΕ, Περιφερειακή Διεύθυνση κ.ο.κ.) για περαιτέρω νομικές και διοικητικές ενέργειες.
Οι συνάδελφοι πρέπει να γνωρίζουν ότι η βιασύνη του Υπουργείου για να προχωρήσει η ΑΕΕ σχετίζεται με την εκταμίευση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ που προορίζονται για τους συμβούλους και τους σχεδιαστές του έργου. Μιλάμε για αρκετά εκατομμύρια ευρώ τα οποία, για να απορροφηθούν και να μοιραστούν στους κυρίους αυτούς, απαιτείται η δική μας απλήρωτη υπερωριακή εργασία. Μας πιέζουν δηλαδή να φορτωθούμε σαν κορόιδα την δουλειά που θα οδηγήσει σε κλείσιμο σχολείων και χιλιάδες απολύσεις εκπαιδευτικών, όπως ορίζει ο ΟΟΣΑ. Τους απαντάμε: ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΕΤΕ ΑΛΛΟΥ ΓΙΑ ΚΟΡΟΪΔΑ!

ΕΛΜΕ ΠΑΡΟΥ – ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ.

Για το ΔΣ
Ο Πρόεδρος                                                      Η Γραμματέας

Φρ. Κεφάλας                                                Δ. Χριστοφόρου



                                                                                                        
                                                                 ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ  
                                                            19 , 20 και 21 Μαρτίου 
                                             ενάντια στις απολύσεις συναδέλφων.



      Στις 22/7/2013 το Υπουργείο Παιδείας κατήργησε, μέσα σε ένα βράδυ εντελώς αυθαίρετα, δεκάδες κλάδους των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ βγάζοντας πάνω από δυο χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα και αφήνοντας στον αέρα τα πτυχία χιλιάδων μαθητών της Γ΄ Λυκείου της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που έχουν μείνει ακόμα και μέχρι σήμερα χωρίς καθηγητές ειδικοτήτων. Οι μαθητές έχασαν το δικαίωμα να επιλέγουν αυτές τις ειδικότητες που πλέον έχουν περάσει στα Ιδιωτικά ΙΕΚ.

      Στις 22/3/2014 λήγει το οκτάμηνο της διαθεσιμότητας για 1845 συναδέλφους από τους οποίους τουλάχιστον οι 450 αντιμετωπίζουν απόλυση.

Απαιτούμε:
·                     Να επαναλειτουργήσουν όλοι οι τομείς που καταργήθηκαν.
·                     Να γυρίσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα στην εργασία τους.

                Το Υπουργείο οδηγεί σταδιακά σε υποβάθμιση τη Δημόσια Παιδεία.
ü  Απολύει μόνιμους εκπαιδευτικούς κι ενώ υποστηρίζει ότι δεν υπάρχουν κενά προσλαμβάνει συναδέλφους μέσω ολιγόμηνων συμβάσεων  ΕΣΠΑ, οι οποίοι υποχρεώνονται να δουλεύουν χιλιόμετρα μακριά από τα σπίτια τους με μισθούς των 500 ευρώ.
ü  Συκοφαντεί το Δημόσιο Σχολείο κι  ενισχύει την ιδιωτική εκπαίδευση ( όταν καταργούσε τους κλάδους των ΕΠΑΛ εγκαινίαζε ιδιωτικό ΙΕΚ )
ü  Εντατικοποιεί το πρόγραμμα σπουδών με μεγάλη προχειρότητα από την Α΄ Λυκείου ( με το πολυδιαφημισμένο «Νέο Λύκειο», μεθοδεύεται η απομάκρυνση του 20% περίπου των μαθητών από την  εκπαίδευση ).
ü  Επικαλείται την αναβάθμιση της παιδείας ενώ παράλληλα συγχωνεύει σχολεία και υποχρεώνει τις σχολικές μονάδες να λειτουργούν τα σχολικά τμήματα με 28-30 μαθητές.
ü  Διαμορφώνει πανάκριβους μηχανισμούς αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου. (όλο το έργο της αξιολόγησης στοιχίζει 3-3,5 εκ. ευρώ, ενώ παράλληλα πετσοκόβει τους μισθούς μας).

Νομίζεις ότι δε σε ενδιαφέρει;
Αυτό που συμβαίνει τώρα στην Παιδεία θα εφαρμοστεί και στους υπόλοιπους τομείς που σχετίζονται με τα Δημόσια αγαθά. Η πρόσβαση σε Υγεία, Παιδεία και σε όλα τα κοινωνικά αγαθά θα γίνει ένα πανάκριβο «προϊόν» με στόχο το κέρδος.

Νομίζεις ότι αντίπαλός σου είναι ο εργαζόμενος στο Δημόσιο τομέα;
Αυτό που συμβαίνει τώρα στην Παιδεία ανοίγει το δρόμο για την απελευθέρωση των απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα και  στην κατάργηση όλων των εργασιακών δικαιωμάτων.

Μόνο αν σταματήσει το «διαίρει και βασίλευε» θα καταλάβουμε ότι όλοι πρέπει να διεκδικήσουμε μαζικά και συλλογικά  τα εργασιακά μας δικαιώματα.

Αλληλεγγύη και  συλλογικότητα ενάντια στις απολύσεις.


ΕΛΜΕ ΠΑΡΟΥ ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ
 




 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου