ΕΙΚΟΝΑ ΠΑΡΟΥ

ΕΙΚΟΝΑ ΠΑΡΟΥ

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2017

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ

ΕΛΜΕ ΠΑΡΟΥ-ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ             
Παροικία, ΤΚ 84 400
Τηλ. 22840.24.124
Αρ. Πρωτ.: 7/29-01-2017
Προς:   ΔΔΕ Ν.ΚΥΚΛΑΔΩΝ
            ΠΥΣΔΕ Ν.ΚΥΚΛΑΔΩΝ
           
Κοιν:   Μέλη ΕΛΜΕ Πάρου-Αντιπάρου
            Σχολεία Δευτεροβάθμιας Πάρου-Αντιπάρου
            ΕΛΜΕ Θήρας
            Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων
            Β΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων

Θέμα : Αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων

Με την έκδοση του Π.Δ 111/2016 για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, το υπουργείο ζητά από όλα τα υπηρεσιακά συμβούλια να κάνουν προτάσεις για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Σε μία τέτοια διαδικασία:
·           Εκτιμούμε ότι τα αντικειμενικά κριτήρια μοριοδότησης των σχολικών μονάδων, θα πρέπει να καθορίζονται με βάση την αρχή της ισοτιμίας, τη γεωγραφική μορφολογία ( ορεινές περιοχές, νησιωτικές περιοχές)  και τις ιδιαίτερες συνθήκες διαβίωσης.
·           Σε αυτό το πλαίσιο η νησιωτικότητα αποτελεί κατά τη γνώμη μας βασικό κριτήριο που πρέπει να διαμορφώνει την μοριοδότηση των σχολικών μονάδων της νησιωτικής χώρας.  Η έλλειψη υποδομών υγείας (κι επομένως η μετακίνηση στην Αθήνα έστω και για απλές εξετάσεις είναι  δεδομένη) , το κόστος μετακίνησης (πανάκριβα εισιτήρια), η προβληματική ακτοπλοϊκή σύνδεση, η αύξηση τιμών καταναλωτικών αγαθών και υπηρεσιών (λόγω αύξησης ΦΠΑ) είναι μερικά παραδείγματα που διαμορφώνουν υψηλό κόστος διαβίωσης στη νησιωτική χώρα, τόσο  για τους εκπαιδευτικούς  όσο και για τους υπόλοιπους κατοίκους.
·           Επειδή ακριβώς η νησιωτικότητα δεν είναι μια αφηρημένη έννοια αλλά πραγματικότητα που προκύπτει από αντικειμενικούς όρους είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε προοπτική μείωσης στη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων.  Είμαστε αντίθετοι στη διαφαινόμενη προοπτική να ισχύσουν οι τρεις ζώνες κατηγοριοποίησης σχολείων που θέτει ο ΟΟΣΑ και στη μοριοδότηση σχολικών μονάδων.
·           Επιπλέον, με αφορμή την αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων, θέτουμε το εξής:  με ποιο τρόπο αναγνωρίζεται από τη διοίκηση η έννοια της νησιωτικότητας και των δυσμενών  συνεπειών που απορρέουν από αυτήν για την εκπαίδευση, όταν για την έγκριση λειτουργίας τμήματος Γενικής Παιδείας, Τομέα ή ειδικότητας σε ΕΠΑΛ τίθεται ελάχιστος αριθμός φοιτούντων μαθητών; Στις εξαιρέσεις αναφέρονται σχολικές μονάδες που ανήκουν στις κατηγορίες Η΄-ΙΒ΄. Με τον τρόπο όμως αυτό  σχολικές μονάδες που δεν ανήκουν στις κατηγορίες Η΄-ΙΒ΄ αλλά αποτελούν τη μοναδική δημόσια επαγγελματική δομή σε ένα νησί και είναι αδύνατη η μετακίνηση μαθητών, όπως συμβαίνει με το ΕΠΑΛ Πάρου, αντιμετωπίζονται με κριτήρια αναντίστοιχα με τον πληθυσμό, τη νησιωτικότητα και την έλλειψη ύπαρξης  άλλης επαγγελματικής δημόσιας δομής.
·           Εννοείται ότι αίτημά μας είναι να καταργηθεί ο απαράδεκτος περιορισμός ελάχιστου αριθμού φοιτούντων μαθητών στα ΕΠΑΛ.  Εντούτοις μέσα στο αντιδραστικό πλαίσιο που διαμορφώθηκε ζητάμε τουλάχιστον να ενταχθούν σε κατηγορίες Η΄-ΙΒ΄ σχολικές μονάδες, όπως το ΕΠΑΛ Πάρου, που ενώ έχουν τα χαρακτηριστικά αυτών των κατηγοριών δεν αναγνωρίζονται ως τέτοια. Αυτό θα εξασφαλίσει πρόσβαση στην επαγγελματική εκπαίδευση απρόσκοπτα και σε ισότιμη βάση των μαθητών , αφού το σχολείο που φοιτούν συγκεντρώνει τα χαρακτηριστικά που προβλέπονται στις εξαιρέσεις. 
·           Για αποφυγή παρεξηγήσεων: Η ένταξη του ΕΠΑΛ Πάρου σε αυτή την κατηγορία δε ζητάμε να ισχύσει και για τη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε αυτό αλλά να εφαρμοστεί ως πρόβλεψη για την έγκριση λειτουργίας τομέων ή ειδικότητας ανεξάρτητα από τον αριθμό των φοιτούντων μαθητών.

Για το ΔΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου